Servicemanager ICT
De baan
Bij Sportbedrijf Rotterdam brengen wij mensen in beweging. Zelf zitten we ook nooit stil. We zijn continue in ontwikkeling en zoeken een proactieve Servicemanager ICT die mee wil meebewegen. In deze rol word je onderdeel van team Facilitair binnen de afdeling Kwaliteit & Support. Samen met je collega's zorg je voor optimale ondersteuning van de organisatie.
Als Servicemanager ICT ben jij de belangrijkste schakel tussen collega’s in de organisatie en onze leveranciers van ICT-oplossingen. Daarbij spreek je de taal van de (ITIL-)specialist, maar ook die van de gebruiker die verwachtingen heeft over wat een bepaald systeem moet opleveren. Hierbij ben je ook gedeeltelijk verantwoordelijk op incident-, probleem- en changeniveau. Je regisseert dat incidenten en changes binnen de doorlooptijd worden geregistreerd, opgevolgd en afgehandeld. Jij onderhoudt bij calamiteiten het contact met onze leveranciers en draagt zorg voor de interne communicatie.
Je voert regie op leveranciers en ketenpartners, waarbij je goede serviceafspraken maakt, beheerafspraken bewaakt en kosten beheert. Je maakt de behoeftestelling van Sportbedrijf Rotterdam inzichtelijk en stuurt op contractuele afstemming (borging) met ICT dienstverleners. Het afstemmen, monitoren en sturen op de leveranciers is een van de kerntaken van deze functie. Eventuele knelpunten, zowel op het gebied van het proces als de resultaten, signaleer je en vertaal je naar concrete acties. Op korte termijn ligt voor jou als Servicemanager de uitdaging om zowel het incident- als problem- en changemanagement te professionaliseren.
Samen met de informatiearchitect ben je verantwoordelijk voor het opstellen en onderhouden van het ICT-beleid. Je vertaalt het informatieveiligheidsbeleid naar concrete acties voor leveranciers en je borgt nieuwe initiatieven vanuit de organisatie binnen de bestaande en in te richten ICT-infrastructuur.
Je werkt nauw samen met de informatiearchitect, de Functionaris Gegevensbescherming (FG), de Chief Information Security Officer (CISO) en de functioneel (applicatie) beheerder. Ook ben je voorzitter van de Change Advisory Board (CAB), een belangrijke kwaliteitscirkel. Je zoekt proactief naar verbetermogelijkheden met het CAB en werkt deze uit met collega’s en leveranciers.
Wij zijn als organisatie constant aan het innoveren en zoeken een collega die hier gelukkig van wordt. Wij werken intern altijd klantgericht en hebben flexibiliteit hoog in het vaandel staan.
Voorbeelden van projecten die in beheer moeten worden genomen:
Nieuwe sportaccommodaties van het Sportbedrijf
Het zorgen voor veilige toegang van leveranciers binnen ons netwerk
Het in beheer nemen van nieuwe softwaresystemen
Jouw takenpakket bestaat onder andere uit:
Regie voeren op leveranciers, zodat het afgesproken kwaliteitsniveau gehaald wordt
Samenwerken met de interne organisatie en leveranciers om verbeteringen door te voeren
Periodiek overleg met servicemanagers van leveranciers
Ondersteunen van contractmanagers
Kwaliteitsbewaking en evalueren van beleid en applicaties
Proactief meedenken over (applicatie)beheer
Wij vragen
Een afgeronde universitaire- of HBO-opleiding op ICT gebied, bijvoorbeeld bachelor informatiekunde, bedrijfskundige informatica etc.;
Brede interesse in alle aspecten van ICT in een organisatie, van netwerk tot werkplekbeheer;
Je bent instaat om kritische vragen te stellen en bent op de hoogte van relevante wet- en regelgeving;
Sterk analytisch vermogen;
Je werkt zelfstandig, bent oplossingsgericht en je komt tot hands-on oplossingen;
Je beschikt over goede communicatieve en schriftelijke vaardigheden en werkt graag samen, zowel met technische als niet- technische collega's;
Goede beheersing van de Nederlandse taal;
Relevante aantoonbare werkervaring als Servicemanager.
Wij bieden
Een veelzijdige functie in een sportieve, informele werkomgeving;
Salaris in schaal 11 van de CAO Vermo (maximaal 6.352,- bruto per maand);
Natuurlijk de mogelijkheid om via ons deel te nemen aan sportactiviteiten;
Een jaarcontract met (bij goed functioneren) uitzicht op vast contract;
8,33% eindejaarsuitkering en 8% vakantiegeld;
Ruimte voor eigen ontwikkeling en bijscholing.
Meer weten?
Wil je meer weten over de sollicitatieprocedure? Bel met Christian Versteeg, Corporate Recruiter. Tel: 06 - 47 71 95 04.
Wil je meer informatie over de inhoud van de vacature bel dan met Amanda van Dalen, Teammanager Facilitair. Tel: 06 – 83 49 10 40.
Kom jij ons ondersteunen als Servicemanager ICT? Dan horen we graag van je.
De sluitingsdatum voor de vacature is 16 juli 2025. De eerste gesprekken zullen worden ingepland op 24 en 25 juli.
Privacy
Om te weten wat we met jouw persoonsgegevens doen, bekijk je onze privacy verklaring via: https://www.sportbedrijfrotterdam.nl/privacyverklaring.